18 Mart 2013 Pazartesi

Empati - Adam Fawer

"İnsanlar söylediklerinizi ya da yaptıklarınızı unutur, ama onlara ne hissettirdiklerini asla unutmaz."
                                                                                                     Maya Angelou

Büyük umutlarla başladığım kitabımın son kapağını da çevirdim geçen gün. Macera okumayı seven herkese önerdiğim bu kitapta, Adam Fawer doğa üstü olayları ele almış. Kitaba ilk başladığınızda her bölümde farklı karakterleri okuyorsunuz, sonra yazar büyük bir ustalıkla birbirinden tamamen farklı bu karakterleri bir olayda bağlıyor. Hoş bir kitap, sevdim ben bunu.
Okurken en çok da Bay Kuehl' in derslerinden etkilendim. Zeki bir öğretmenin seçilmiş öğrencilerine verdiği sıradışı eğitim insanı kitaba hayran bırakıyor. Başkalarının duygularını hissedip, onları yönlendirebiliyorlar. Bu özelliğe sahip olanlara da empatik deniyor. Kitabın adı da buradan geliyor zaten.
Ama şunu da itiraf etmeliyim ki, ben aslında bu kitabı okurken daha büyük umutlar beslemiştim, fakat kitap beni bu açıdan tatmin etmedi. Sanırım bu kitapta da yazarın ilk kitabı olan Olasılıksız' daki ustalığı aradım. Doğrusunu söylemek gerekirse Olasılıksız kitabı beni daha çok etkilemişti. Sürükleyicilik açısından değerlendiriyorum, bir kitap ne kadar sürükleyiciyse o kadar etkileyici, o kadar güzeldir.


" Yaşamınızın kontrolü sizde değil! Öyle olduğunu düşünebilirsiniz, ama yanılıyorsunuz. Elbette ki kendi kararlarınızı kendiniz vermekte özgürsünüz. Bu kitabı kapatabilirsiniz. O sandalyede oturmaya devam edebilirsiniz. Ya da gözlerinizi oymak gibi çılgınca bir şey yapabilirsiniz. Ne isterseniz yapabilirsiniz. Ama sorun şurada: Ne isteyeceğinizi kontrol edemezsiniz. Her davranışınızı önceden belirleyen arzularınız ruhunuzun o kadar derinlerine işlemiştir ki, onlara dikkat bile etmezsiniz. Ve bu da sizi mükemmel bir köle yapar. Bu nedenle, hayatınızı yaşamaya devam edin. Ne isterseniz yapın. Sadece 'isteklerinizin' tümüyle sizin kontrolünüzde olmadığı gerçeği üzerine kafanızı çok fazla yormamaya çalışın. "

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder